Monday 31 October 2011

Murtabak meggi..

ni namanya murtabak meggi...ehehehe

  Hi u allsss.....hehehe...Assalamualaikum kakak kakak,abang-abang,mak cik-mak cik, pak cik-pak cik and pada semua yg baca blog ni...hehehe...
  Entri kali ni aku nak bagi cara nakwat murtabak meggi(gambar kat atas tuh). hehehehe..Sebenarnya gambar tu aq wat masa mula-mula balik cuti uitm...Tapi baru sekarang aku nak tulis entri ni.pemalas kan aku??Jangan jawab....kalau jawab siap korang!!hehehe.>_<
  Well.resepi ni aku amek ngan kawan aku...Dilla.makasih yer for the recipe...Tanpa membuang masa lagi(chaittt....ayat tuh...huh), jom kita tengok benda apa kena guna...
~ 1 bungkus mee segera(tak kisah la jenama apa)
~2 biji telur
~serbuk kari(lau korang nak lebiy rasa kari)
~sayur saderi,
~daun bawang
~sos
~daun calery(aq xtau nama melayu dia apa..)
                         
                       ni dia daun calery tuh...lau masak aku suka masukkan benda ni lah.....


OKay..........cara-cara dia lak...
~rebus meggi tuh and toskan(jangan campur ngan serbuk dia lak)
~amek 2 biji telur,pastu korang campur ngan serbuk meggi and kari.
~korang kacau telur semua tu sampai sekata
~pastu,amek mee segera yang korang tos tu campur ngan adunan telur tu.
~kacau lagi
~then tambah semua jenis sayur tu
~kacau lagi
~then panaskan minyak dalam kuali and masukkan mee plus semua bahan tu
~balik balikkan meggi tu
~okay,agak-agak dah siap angkat and hiaskan dengan sos
~makan lah........apa lagi....hehehehehe
Ni kat bawah ni aku ada letak gambar...tengoklah...
ni gambar sparuh..nampak best tak?

sedap whoa...

aaaaaa..nganga mulut tu....nak suap ni.....sampai tak kat korang??hehhe

   Okay fine.......aku rasa tu jelah tuk entri kali ni...selamat tinggal dear...nanti jumpa lagi di entri akan datang...sayang korang...:)



No comments:

Post a Comment